Історичний марафон «Шляхами Великих географічних відкриттів». Мета:


с. 1



Тема: Історичний марафон «Шляхами Великих географічних відкриттів».

Мета:



Навчальна:

  • перевірній та узагальнити в ігровій формі знання, отримані учнями з теми;

розвивальна:

  • розвивати вміння логічно мислити та творчо переосмислювати матеріал, аналізуючи вивчені факти;

  • використати міжпредметні зв'язки з географією, біологією, образотворчим мистецтвом;

  • спонукати до критичного мислення з метою пошуку найбільш повної і точної відповіді на поставлене питання; розвивати пізнавальну активність;

  • вдосконалювати комунікативні можливості і творчі здібності дітей.

виховна:

  • виховувати повагу один до одного.

Обладнання: прапорці, шкільний ручний дзвінок (підвішений до хімічного штатива), конверти, плакати, атласи, паперові фантики, дзиґа, «гармати часу».

Хід історичного марафону.

І. Початковий етап (5 хв.)

Вчитель ознайомлює учнів історичного марафону з правилами гри.



ІІ. Основний етап (15 хв.)

Історичний марафон дозволяє за допомогою різноманітних засобів побувати на тому чи іншому місці історичних подій, вжитися в конкретну епоху.

Кожна команда підготувала назву та дивіз:


  • «Тринідад» - подорож Ф. Магеллана на чолі з капітаном .

  • «Санга - Марія» - подорож Христофора Колумба на чолі з капітаном .

Перший конкурс. Картографічна мозаїка «Зібрати карту».

Кожна із команд розповідають історичну довідку свого маршруту. Беруть участь пари учасників гри від кожної команди. Кожній пара отримує конверт. У кожному з конвертів однакова контурна карта «Великі географічні відкриття», попередньо розрізана на вісім частин. Пари учасників гри повинні зібрати карту за 30 секунд. Команда — переможець отримує 2 бали.



Другий конкурс. Американське рондо.

Відповісти на питання суперників (3 запитанні).



Постановку питань та правильність відповідей оцінюється за двобальною шкалою.

Третій конкурс. Вікторина - лотерея «Що? Де? Коли?»

Проводиться у формі усних відповідей на лотерейні фантики - питання. Фантики згорнуті в цидулку, знаходяться всередині маленької сувенірної діжки. Представники кожної з команд по черзі виймають їх та відповідають на запитання. Якщо якась команда не може відповісти, то право відповіді отримують інші команди.



За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Питання вікторини:



  1. Які події ввійшли в історію під назвою «Великі географічні відкриття»?

  2. Назвіть видатних мореплавців і їхні відкриття?

  3. Чи використовували європейські країни людські та природні багатства природних земель? Як саме?

  4. Яку роль в аграрному секторі сучасної України відіграють сільськогосподарські культури, привезені з Америки?

  5. Назвіть причини великих географічних відкриттів.

  6. Хто такі аборигени?

  7. Що таке каравела?

  8. «Земля Амеріго». Що це таке? Хто її відкрив?

  9. Як ви гадаєте, із чим було пов'язане рішення Жуана II назвати край Африки мисом Доброї Надії? Які надії він покладав на це відкриття?

  10. Чому відкриття, здійсненні європейцями в XV - XVII ст.., були названі Великими географічними відкриттями?

Четвертий конкурс. Конкурс капітанів «Щасливий випадок».

Капітанам пропонується 6 завдань, позначеними номерами секторів круга. На кожному секторі міститься питання, зашифроване за принципом телегри «Поле чудес». За кожну правильну відповідь 2 бали.h:\фото тиждень\dsc08317.jpg

Один із секторів - щасливий випадок. У разі його випадання капітан виграє бали і звільняється від відповіді. Номери завдань капітани розігрують за допомогою дзиґи з приклеєною стрілкою, що встановлюється в центрі круга. Якщо стрілка вкаже на лінію між секторами або на вже використаний сектор, то діє правило годинникової стрілки.

Сектор 1. Країна казкових багатств і чудес.

Сектор 2. Назва поширеної нині сільськогосподарської культури, яку конкістадори вважали отруйною.

Сектор 3. Щасливий випадок. Ви виграли «скриню зі скарбами» - 2 бали.

Сектор 4. Назва островів, на одному із яких загинув керівник першої навколосвітньої подорожі.

Сектор 5. «Чорний материк».

Сектор 6. Кінцевий пункт подорожі Васко да Гами.

Відповіді: 1. Індія. 2. Томат. 4. Філіппінські. 5. Африка. 6. Калікут.

П'ятий конкурс. «Знайти помилку».

До цього завдання готується історичний текст, в якому 3-4 помилки. За кожну винайдену помилку - 1 бал. Термін виконання - 1 хвилина.



Текст.

Перші відкриття були зроблені італійськими мореплавцями під проводом Христофор Колумб. Однак найбільше відкриття - новий континент, що був пізніше названий на честь іспанського мандрівника Амеріго Веспуччі Америкою. - було зроблено португальцем Васко да Гамою під іспанським прапором.

Першу навколосвітню подорож було здійснено Б. Діаш, який згодом відкрив Австралію.

Васко да Гама уклав договір з іспанським королем Фердинандом і Ізабеллою. які йому пообіцяли бути призначеним королем усіх відкритих ним земель і ставали його власністю.



h:\фото тиждень\dsc08319.jpg


Шостий конкурс. Шифрувальний конкурс.

Допомагає перейти від словесно - логічного мислення до конкретно - образного. Умова: зашифрувати у вигляді криптограм слова, опорні у визначенні мети Великих географічних відкриттів: «золото», «срібло», «відкриття», «каравела». Нагорода переможцям - 5 балів за кожний криптограму.


ІІІ. Заключний етап (5 хв.)

Підсумки історичного марафону.


с. 1

скачать файл

Смотрите также: