Клавіатура комп΄ютера. Призначення основних клавіш


с. 1
КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРЕДМЕТА «СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ» У 2 КЛАСІ
«Клавіатура комп΄ютера.

Призначення основних клавіш»

Підготувала вчитель початкових класів

Червоноградської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №14

Таточенко Світлана Леонідівна

Тема: Клавіатура комп΄ютера. Призначення основних клавіш

Цілі:учень/учениця:розрізняє різні групи клавішів клавіатури комп΄ютера та їх призначення;

уміє використовувати клавіатуру для введення окремих символів та слів кирилицею і латиницею у середовищі клавіатурного тренажера;

дотримується правил поведінки і БЖ у роботі з комп΄ютером. 
Обладнання: малюнки, картки, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою.
План уроку

1 Організація класу.

II.Актуалізація опорних знань

III. Вивчення нового матеріалу

IV.Фізкультхвилинка

V.Робота за комп’ютером

VІ.Розвиток логічного мислення

VIІ.Підсумок уроку


Зміст уроку:

І.Організація класу.

Увага, друзі,

Ось пролунав дзвінок,

Сідайте всі зручніше-

Почнемо наш урок!

Погляньте один на одного добрими очима; подаруйте один одному теплу посмішку; скажіть один одному ласкаве слово; побажайте один одному плідної праці на уроці.


Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.

- Діти, пригадаймо правила поведінки у комп’ютерному класі.

Підготовка робочих місць до роботи.
II.Актуалізація опорних знань

Прочитай назви пристроїв:

ВІТУАКЛАРА

ШАМИ


ТЕРПРИН

НЕСКАР


РНІТОМО

Назвати пристрої введення та виведення інформації.



III. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя

Раніше люди писали на глиняних табличках, писали на бересті, шовку, пергаменті. На протязі останніх століть для цієї мети служив папір. Служить він і тепер, але писати на ньому текст нам допоможе комп’ютер. І як це відбувається ми дізнаємося сьогодні на уроці. І познайомимось сьогодні з пристроєм, який називається …. А як ми дізнаємося, коли відгадаємо ребус

КЛАВІА тура ( Клавіатура)


Ви сказали, що клавіатура, миша та сканер – це пристрої введення інформації. Якщо мишею ви вже навчилися користуватися, то клавіатурою ще ні. Сьогодні ми виправимо це і дізнаємося про клавіатуру більше.Давайте подивимося на неї ближче.

На клавіатурі розміщенні клавіші. Найчастіше використовується 101-клавішна клавіатура.


2. Ознайомлення із клавішами.

Ви помітили, що клавіші поділяються на чотири групи.

Зверху розташовані функціональні клавіші. Навіщо вони потрібні – дізнаєтесь пізніше.

Справа – додаткова цифрова клавіатура. На клавішах – цифри.

Середня ( центральна ) частина клавіатури майже така, як у звичайної друкарської машинки. Це символьні клавіші. На них зображені букви. Чому так розміщенні буква на клавіатурі?

Історична довідка

У 1868 американець Крістофел Шоулз запатентував першу у світі друкарську машинку з клавіатурою, яка використовується в комп’ютері. Ідея Шоулза полягала в тому, що найчастіше вживані букви алфавіту розміщувалися в найзручнішому місці клавіатури.
3. Правила користування клавіатурою

Щоб правильно користуватися клавіатурою, її центральною частиною, ви повинні впевнено працювати всіма пальцями обох рук. Для тренування ми попрацюємо з клавіатурою при виключеному комп’ютері. Клавіші, які знаходяться зліва натискуємо лівою рукою, а правою ті, що праворуч на клавіатурі.

Натискайте клавіші тільки самими кінчиками пальців. Важко буде спочатку. Але ви впораєтесь.

Клавіша пробілу знаходиться в нижньому рядку символьної клавіатури і використовується для введення пробілу в рядок тексту, що набирається.

Клавішу пробілу можна натискати великим пальцем або правої, або лівої руки. Коли натискаєш цю клавішу, трошки згинай палець. Так буде легше.

IV. Фізкультхвилинка

Раз,два – всі присіла,

Потім вгору підлетіли.

Три ,чотири –нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

Пять,шість-всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім,вісім –в поїзд сіли,

Ніжками потупотіли.

V.Робота за комп’ютером

Гра «Покажи букву»

(за таблицями "Клавіатура")

klaviatura2.jpeg

1.Інструктаж учителя

Опис програми « Кіт – рибалка»

Ми будемо допомагати коту ловити рибок, натискаючи відповідні літери на клавіатурі. Зображення клавіатури в нижній частині екрану підкаже, де знаходиться потрібна клавіша. Клавіша, яку треба натиснути, підсвічується зеленим кольором. Якщо треба ввести велику літеру ( або знак пунктуації), зеленим підсвічується клавіша Shift, бо її треба натиснути раніше, а клавіша з літерою підсвічується жовтим. Вона стає зеленою, коли натиснути Shift. Якщо замість Shift натиснуто Ctrl, то ця помилково натиснута клавіша підсвічується червоним – її треба відпустити. Так само буде підсвічено червоним і клавішу Shift. Якщо ви помилково тримаєте натиснутою, коли символ, що треба ввести, не потребує цього.

Програма має 7 рівнів, які послідовно змірюють один одного.

Рівень 1. ( 4 символи). Перше знайомство з клавіатурою. Маленькі українські літери та цифри.

Рибка плаває навколо гачка, доки учень не натисне потрібну клавішу.

Рівень 2. ( 4 символи). Чутливість до помилок. Маленькі українські літери та цифри.

Рибка пливе за екран, якщо учень помилково натискає не ту клавішу.

Рівень 3. ( 6 символів ). Тільки великі літери, що вводяться при натискуванні клавіші Shift. Чутливість до помилок немає.

Рівень 4. ( 6 символів). Великі та малі літери вводяться почергово. Рибки чутливі до помилок.

Рівень 5. ( символів). Знаки пунктуації. Чутливості до помилок немає.

Рівень 6. ( 10 символів). Маленькі, великі літери та знаки пунктуації. Чутливість до помилок. Обмеження часу: рибка не повертається, пропливає повз гачок тільки один раз.

Рівень 7. Введення одного із заохочуваних слів: « Чудово!», «Молодець!», «Вітаю!», « Добре!».

2.Бесіда з повторення правил безпечної поведінки

3.Робота в групах

I група працює за комп’ютерами.

Робота з клавіатурою. Завдання на вибір, враховуючи рівень підготовки дітей. ( 5хв.)

Натискати клавіші, які позначають літери. Складати слова.

На цифровій клавіатурі набирати цифри від 0 до 9.

Перемалювати клавіатуру. Позначити цифри і літери.

ІІ Група

Дидактичні ігри з інформатики.

Розгадування ребусів.

ІІІ Група

Робота з картками. Завдання з логічним навантаженням

Зміст карток:

З’єднай стрілками назви тварин із діями, які для них характерні.

Ведмідь будує гніздо в дуплі.

Кішка шукає малину і мед.

Корова ловить мишей.

Білка дає молоко.

Екіпаж піратського корабля: одноногий капітан, кілька матросів, кок та декілька котів. У всіх разом 15 голів і 41 ніг і лап. Скільки на кораблі котів?

Викресли « зайве» число.

11 10 9 5 8

Викресли « зайву» літеру.

Р А Б М Ж Щ



Фізкультхвилинка

Ваші очі стомилися, тому виконаємо кілька вправ для них.

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички….

Ні зайчика, ні лисички…

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво… і направо…

Це не вправа, а забава!

VІ.Розвиток логічного мислення

1.Робота з підручником (с. 32-34)



2.Гра «Так чи ні»

Учитель загадує букву. Для того, щоб учні змогли відгадати її, вони повинні ставити запитання так, щоб учитель міг відповісти«так» чи «ні». Наприклад:

- Клавіша з цією буквою знаходиться в нижньому ряді?

- Ця буква знаходиться біля клавіші з буквою «м»? і т.д.

3.

c:\users\администратор\desktop\re_(bez_temi)_files\снимомпппапапапапавпаак.png

VIІ.Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

-Які нові слова ми вивчили сьогодні?

-Що вони означають?

- Для чого призначена клавіатура?

- Скільки рядів букв на клавіатурі?

- А скільки рядів цифр?

-Скільки клавіш на клавіатурі?

-Чи був цікавим для вас урок?

-Що сподобалося найбільше?

-Які труднощі виникали ?

-Як ти використовуватимеш те, що вивчив?



-Намалюйте свій настрій з яким ви закінчили урок?
с. 1

скачать файл

Смотрите также: